قانون میم: راز ویروسی شدن محتوا

چه محتوایی برای انتشار تولید کنیم؟

زمانی که شروع می کنید به فعالیت در بازاریابی محتوا در حوزه کسب و کار خودتون، اولین سوالی که به ذهنتون می رسه، اینه که حالا باید چه نوع محتوایی تولید کنیم؟ متن باشه یا تصویر یا ویدئو و…؟

 ما در پاسخ به این پرسش، قانونی رو بیان می کنیم که اسمش رو گذاشتیم قانون میم. قانون میم، میگه که قبل تولید محتوا، باید به دو تا میم توجه کنیم: 1- موضوع 2- مخاطب

توجه به موضوع، یعنی محتوایی که تولید می کنید، مربوط به حوزه کسب و کار شما باشد؛ به طور مثال، اگر شما یک مهد کودک را اداره می کنید، موضوع محتوای شما، مربوط به تربیت کودک خواهد بود.

توجه به مخاطب، شامل توجه به تمام ویژگی های مخاطبان هدف کسب و کار شما میشود. به عنوان نمونه، برای مهد کودک، که در مثال قبل ذکر شد، مخاطبان شما، مادران هستند؛ پس باید با توجه به ویژگی های مادران به تولید محتوا بپردازید. مثلا با توجه به اینکه مادران، روحیات لطیفی دارند، از عکس نوشته هایی با تم لطیف استفاده کنید و یا با توجه به اینکه مادران، وقت خواندن مطالب طولانی را ندارند، بهتر است بیشتر از ویدئو استفاده کنید.

بنابراین انتخاب نوع محتوایی که باید تولید کنید، اقتضایی است و آنچه تعیین کننده نوع محتوایی است که باید تولید کنید، تنها، موضوع و مخاطبان کسب و کار شما هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035