بازاریابی محتوا ، تنها راه جلب اعتماد مشتری

هدف نهایی تمامی افراد و کسب کارهای اینترنتی، رسیدن به فروش است. البته ، متاسفانه بسیاری از آنها در این زمینه به موفقیت چشمگیری دست نمی یابند. با ما همراه باشید تا در این مقاله کوتاه به بررسی تنها راهکار رسیدن به فروش موفق در دیجیتال مارکتینگ ، یعنی بازاریابی محتوا بپردازیم.

زمانی از شما خرید می کنند که به شما اعتماد داشته باشند

بازاریابی محتوا و افزایش فروش

تصور کنید که برای خرید یک جفت کفش راهی بازار می شوید. چه چیزی باعث می شود که بین مغازه های متعدد، شما یک مغازه را برای خرید انتخاب می کنید؟ تا به حال به پاسخ این سوال فکر کرده اید که شما بر چه مبنایی تصمیم به خرید می گیرید؟

پاسخ این پرسش این است: بحث خرید و فروش بر پایه اعتماد است. شما زمانی تصمیم به خرید یک محصول می گیرید که به یک فرد، یک کسب و کار یا یک محصول اعتماد کنید.

اما فروشنده چطور می تواند احساس اعتماد را در شما ایجاد کند؟ به عنوان نمونه ، زمانی که شما برای خرید کفش به فروشگاهی مراجعه می کنید ، فروشنده به شما می گوید که کفشی که به شما پیشنهاد می دهد را برای برادر خودش برده و برادرش از کفش راضی بوده است ، یا می گوید که جنس کفش از چرم اصل است و بو نمی گیرد و… . تمام این جملات برای این است که اعتماد شما جلب شود و تصمیم به خرید بگیرید.

بازاریابی محتوا و جلب اعتماد در دیجیتال مارکتینگ

نقش مهم بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هم همین بحث وجود دارد. اساساً مخاطب در فضای مجازی زمانی از ما خرید می کند که بتواند به ما اعتماد کند. اما در فضای مجازی، چطور می توانیم اعتماد مخاطب را به دست آوریم؟ در اینجاست که نقش مهم بازاریابی محتوا برای ما آشکار می شود.

در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ، شما با ارائه محتوا به مخاطب باعث می شوید که مخاطب به شما اعتماد کند. بهترین نمونه برای اثبات این ادعا، سایت دیجی کالا می باشد که علت جذابیت بالای آن، ارائه اطلاعات کامل در ارتباط با هر محصول به مخاطبانی است که در مورد کالایی که تصمیم به خرید آن دارند، اطلاعات چندانی ندارند.

بازاریابی محتوا، به ما می گوید که هر چقدر ما در حوزه کسب و کار خودمان، محتوای بهتر و قوی تری تولید کنیم ، مخاطبان ما بهتر و بیشتر می توانند به ما اعتماد کنند و در نتیجه از ما خرید کنند.

برای جلب اعتماد مخاطبین، باید محتوای خوب جهت ارئه به مخاطب تولید کرد. تولید محتوا در زمینه کسب و کارتان، شما را متخصص جلوه میدهد و شما برای مخاطبانتان، بیشتر در نقش مشاور جلوه پیدا می کنید تا یک فروشنده.

برای فعالیت موفق در حوزه بازاریابی محتوا، حتما کامل آموزش ببینید. مجموعه مقالات بازاریابی در وبلاگ استودیو نقطه شو، می تواند گزینه مناسبی برای شروع باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035