ایده از کجا بیاریم؟

چرا تولید محتوا لازمه؟

قبل از پرداختن به بحث پیدا کردن ایده برای تولید محتوا، لازم است به این نکته اشاره کنیم که اصلا چرا تولید محتوا واجب است؟!
ما در عصری زندگی می کنیم که مردم بیشتر وقتشان را صرف پرسه زدن در فضاهای مجازی در موبایلشان می کنند. بنابراین اگر شما در صفحه موبایل مخاطبتان نمایش داده نمی شوید، به احتمال زیاد از زندگی او حذف می شوید.
تفاوتی ندارد که شما یک کسب و کار تولیدی کوچک دارید، یا موسسه خدماتی هستید یا مدرس هستید. در هر صورت شما باید محتوا تولید کنید تا توسط مخاطبتان دیده شوید.

چرا مشکل ایده برای تولیدمحتوا پیش می آید؟

خوب، حالا شما میدانید که برای دیده شدن توسط مخاطب باید محتوا تولید کنید. اما چقدر محتوا باید تولید کنید؟
به عنوان مثال، آیا کافی است که ده الی بیست محتوا آماده و منتشر کنید و دیگر تا ماه ها، محتوای جدیدی تولید نکنید؟!
مسلماً پاسخ خیر است. منظور از تولید محتوا، تولید محتوای مداوم است تا مخاطب دائم شما را ببیند و دائم شما را به یاد آورد. ذهن مخاطب باید با شما درگیر شود تا به مشتری بالقوه شما تبدیل شود و به هنگام نیاز از شما خرید کند.
برای اینکه بتوانید مداوم تولید محتوا کنید، نیاز به ایده هایی برای تولید محتوا دارید. ممکن است در ابتدای مسیر شما بتوانید با قدرت چندین محتوا تولید کنید اما پس از مدتی به مشکل پیدا کردن ایده برای تولید محتوا دچار میشوید!

ایده هایی برای تولید محتوا

حالا که می خواهید محتوا تولید کنید، اجازه بدهید رسالت اصلی محتوا را برای شما یادآوری کنیم:
شما محتوا تولید می کنید تا به یک نیاز مخاطب پاسخ دهید. بنابراین در تولید محتوا همیشه باید این سر لوحه کار شما باشد که مشکل و نیاز مخاطب شما چیست؟ مشکلی  که شما در حوزه تخصصی خودتان ، پاسخ آنرا میدانید.
تولید این نوع محتوا برای مخاطب شما ارزش آفرینی می کند و مخاطب را به کسب و کار شما جذب می کند.
برخی ایده ها برای تولید این دسته از محتوا:

  • از سوالات پر تکرار مشتریان ایده بگیرید
  • محتوای رقبای کسب و کارتان را بررسی کنید

اما گاهی اوقات جهت استمرار تولید محتوا به دلیل اهمیت درگیر ماندن مخاطب با شما ، می توانید برخی محتوای سرگرم کننده، که کمتر جنبه تخصصی دارند اما مرتبط هستند را تولید کنید. مانند:

  • از مشکلات و ماجرای راه اندازی کسب و کارتان بگویید
  • داستان برخورد جالب با یکی از مشتریان را بازگو کنید
  • برخی ابزارهای کارتان را معرفی کنید

به جز این ایده ها ، اگر تصمیم به تولید محتوای ویدئویی دارید، شناختن انواع قالب ها و کاربردهای ویدئوهای تجاری، می تواند به شما ایده های متنوع و جذاب بسیاری برای تولید محتوا بدهد. در نوشتار صفر تا صد ویدئو مارکتینگ ، انواع قالب ها و کاربردهای ویدئوها را بیان کرده ایم.