در چه قالب هایی محتوا تولید کنیم؟

اگر تولید محتوا نکنید، در فضای دیجیتال هرگز دیده نمی شوید. همه کسب و کارها این موضوع را میدانند بنابراین به سراغ تولید محتوا میروند.

اما نخستین سوالی که برای افراد و کسب و کارها مطرح میشود این است که اصلاً باید چه نوع محتوایی تولید کنند؟

  • به سراغ کدام نوع محتوا باید رفت؟
  • متن
  • تصویر
  • ویدئو
  • یا پادکست صوتی؟

گرچه ویدئو و ویدئو مارکتینگ ، طبق تحقیقات به عمل آمده، قدرتمندترین و اثرگذارترین قالب محتوایی است. اما اگر فردی یکی از انواع محتوا را مطلقا برای تمام کسب و کارها مناسب  ترین نوع محتوا بداند، اشتباه کرده است!

برای اینکه متوجه شوید کدام نوع محتوا برای کسب و کار شما مناسب تر است، یا اینکه از هر کدام از انواع محتوا باید به چه میزانی استفاده کنید، حتما به این دو مورد توجه کنید:

1-شناسایی خودتان

2-شناسایی مخاطب خودتان

شناسایی خودتان یعنی…

باید بدانید که هدف کسب و کار شما چیست. و بر اساس آن چه محتوایی را می خواهید ارائه کنید.
مثلا در کسب و کار یک آتلیه عکاسی، فرمت محتوایی تصویر (عکس) سهم بیشتری در محتوای تولیدی خواهد داشت.
ممکن است آتلیه برای محتوای سایت خودش از مقالات متنی استفاده کند. یا برای افزایش اعتبار و گسترش تبلیغات، از ویدئوهای تیزر تبلیغاتی بهره ببرد،  اما فرمت غالب محتوای آن، تصاویر خواهند بود.
بررسی کنید در کسب و کار شما کدام فرت محتوایی غالب است؟

شناسایی مخاطبتان یعنی…

پیشفرض ما این است که شما با مبحث پرسونای مخاطب آشنا هستید و مخاطبان هدف کسب و کار خودتان را با تمام ویژگی های مشترکشان مشخص کرده اید.
خود پرسونای مخاطب می تواند شما را راهنمایی کند که چه محتوایی را در چه قالبی تولید کنید.

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که افراد از نظر یادگیری، متفاوت هستند.
برخی افراد بصری هستند و با محتوای تصویری ارتباط بیشتری برقرار می کنند. برخی افراد هم سمعی هستند و با محتوای صوتی ارتباط بیشتری می گیرند و …
بنابراین بهتر است سعی کنید از تمام قالب ها در تولید محتوا استفاده کنید و پس از مدتی، با توجه به بازخوردی که از غالب مخاطبانتان دریافت کردید، تصمیم بگیرید که بهتر است از چه قالبی به نسبت بیشتر استفاده کنید.