شاه کلید انتخاب هدف در ویدئو مارکتینگ – نقطه شو

هدف تولید ویدئو - نقطه شو

ویدئو مارکتینگ قدرتمند ترین ابزار اثرگذاری بر مخاطب در صنعت بازاریابی دیجیتالی است.
مدیران، مدرسین و کسب و کارهای بسیاری برای اینکه تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان هدف خودشان داشته باشند، به استفاده از ویدئو روی آورده اند.
شاید کمتر کسی به این موضوع اشاره کند که اولین و مهمترین قدم در تدوین استراتژی ویدئو مارکتینگ، انتخاب هدف استفاده از ویدئو است.
در واقع انتخاب هدف از تولید ویدئو برای کسب و کارتان، تاثیر مستقیم بر بازدهی هزینه های شما دارد.
به بیان ساده تر، انتخاب هدف درست، می تواند سود بسیار بیشتری را در جیب شما بگذارد!
در این نوشتار، راهکار انتخاب پربازده ترین هدف برای ویدئو مارکتینگ در کسب و کار خودتان را به شما ارائه میدهیم.

آیا میدانستید هر ویدئو برای یک هدف مشخص تولید می شود؟

قیف فروش ویدئو مارکتینگ - نقطه شو

در نوشتار جامع صفر تا صد ویدئو مارکتینگ ، به معرفی انواع ویدئو در فرایند بازاریابی ویدئویی پرداختیم. در همان مقاله اشاره کردیم که هر کدام از اقسام ویدئو برای کدام مرحله از قیف فروش تولید می شوند.

برای روند بازاریابی و فروش هر کسب و کار یک قیف فروش مطرح می شود. در حالت کلی یک قیف فروش سه بخش اصلی دارد.
1- بخش اول ، بخش جذب است. در این بخش افرادی که کسب و کار شما را نمی شناسند با شما برای اولین بار آشنا می شوند.
2- بخش دوم ، بخش درگیری است. در این مرحله تعامل شما با بخشی از مخاطبان که مشتریان بالقوه هستند بیشتر می شود و ذهن آنها با کسب و کار و محصول شما درگیر می شود.
3- بخش سوم، بخش فروش است. در این مرحله بخشی از مخاطبانی که با شما تعامل بیشتری برقرار کرده بودند از شما خرید می کنند.

اگر شما قصد دارید برای کسب و کارتان ویدئو تولید کنید، ابتدا باید تعیین کنید ویدئو را برای تقویت کدام یک از این بخش ها تولید می کنید.
به عنوان مثال، برای بخش اول یا جذب مخاطب، می توانید ویدئو معرفی کسب و کار تولید کنید.
برای بخش درگیری مخاطب، تولید ویدئوهای آموزشی در زمینه کسب و کار خودتان مناسب هستند.
و برای بخش فروش، تولید ویدئوهای معرفی محصول یا ویدئوی کمپین فروش های تخفیف دار رایج هستند.

چرا هدف در ویدئو مارکتینگ تاثیرگذار است؟

هدف از ویدئو | نقطه شو

یک کسب و کار را تصور کنید که برای فروش محصولش، از یک سایت و یک پیج اینستاگرام استفاده می کند.
تصور کنید نرخ کلیک و بازدید محتوای این کسب و کار بالا است و تعامل با مخاطبان هم در سطح خوبی قرار دارد. یعنی در بخش اول و دوم قیف بازاریابی قوی عمل کرده است.
اما فروش این کسب و کار پایین تر از حد مورد انتظار است.
به نظر شما این کسب و کار، برای اینکه بتواند از هزینه ای که برای تولید ویدئو صرف می کند بیشترین بهره را ببرد باید روی کدام بخش کار کند؟!
مسلماً تولید یک ویدئوی معرفی محصول یا طراحی یک کمپین فروش ویدئویی بیبشترین سود را برای این کسب و کار به همراه می آورد و کار کردن بر روی جذب مخاطب یا افزایش تعامل با مخاطب در این مرحله اشتباه است.

قانون 80/20 در تولید ویدئو

قانون 80 20 در ویدئو مارکتینگ - نقطه شو

درباره قانون هشتاد بیست چیزی شنیده اید؟
طبق این قانون، اگر لازم باشد شما تعدادی کار مشخص را برای رسیدن به یک نتیجه مشخص انجام دهید، تنها 20% از آن کارها، 80% نتایج را به همراه دارد و 80% کارهای باقی، تنها 20% نتایج را با خود می آورد.
در نتیجه هوشمندانه ترین کار این است که شما بیست درصد کاری که بیشترین بازدهی را به همراه دارند پیدا کنید و ابتدا به آنها بپردازید.
مثال کسب و کاری که در بخش فروش ضعیف بود، یک مورد از قانون 20/80  است.

شاه کلید انتخاب هدف مناسب برای تولید ویدئو، شناخت مشکل اساسی ای است که کسب و کار شما را عقب نگه داشته.

مشاوره بگیرید

اگر برای تدوین استراتژی ویدئومارکتینگ برای کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان تیم متخصص استودیو نقطه شو استفاده کنید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe