فروش در سکوت با ویدئو | نقطه شو

افزایش فروش با ویدئو _ نقطه شو

برای اینکه فروش محصولات کسب و کارتان را افزایش دهید چه راهکارهایی در نظر دارید؟ به نظر شما استخدام چندین فروشنده بازاریاب یا صرف هزینه های بسیار برای تبلیغات اینترنتی یا بنرهای سطح شهر موثر هستند؟

احتمالا این موارد هم موثر باشند، اما در این مقاله ما به شما می گوییم چطور می توانید با تولید ویدئوهایی که از اصول بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوایی پیروی می کنند، فروشنده ای را استخدام کنید که خسته نمی شود، روز و شب برای شما کار می کند، حقوق نمی گیرد و بیشترین ارتباط را با مشتری شما برقرار می کند.

تاکنون درباره بازاریابی درونگرا چیزی شنیده اید؟

نوع قدیم بازاریابی را بازاریابی برونگرا می نامند، در بازاریابی برونگرا ، شما به عنوان فروشنده به سراغ مشتری می روید تا او را ترغیب به خرید کنید.
به مثال هایی از بازاریابی برونگرا توجه کنید:
در بازار در حال قدم زدن هستید که یک فروشنده از شما دعوت می کند از اجناس او دیدن کنید

  • در حال تماشای تلویزیون هستید، ناگهان برنامه قطع می شود و یک تبلیغ پخش می شود و شما را به خرید ترغیب می کند.
  • در حال رانندگی هستید و بیلبورد های تبلیغاتی را مشاهده می کنید.
  • در حال سرچ در گوگل هستید و در سایت های مختلف با بنرهای تبلیغاتی مواجه می شوید.

تمام موارد فوق از نوع بازاریابی برونگرا هستند. یعنی یک نفر شما را متوقف می کند و از شما درخواست می کند از او خرید کنید.

اما در بازاریابی درونگرا، این شما نیستید که به دنبال مشتری می روید، بلکه مشتری است که به سراغ شما می آید!

به جرات می توان گفت نام بازاریابی درونگرا با بازاریابی محتوایی گره خورده است.

چطور از بازاریابی محتوایی استفاده کنید؟

در اینجا خیلی ساده و مختصر روند استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کار شرح داده می شود:

مشخص کنید مخاطب شما کیست و چه نیازها و مشکلاتی دارد

برای مخاطبان موردنظر محتوای ارزش آفرین تولید کنید ، یعنی محتوایی که کمک می کند آنها مشکلاتشان را برطرف کنند. در این صورت شما مشاور آنها به نظر میرسید.

در ادامه ، در محتوای نهایی، استفاده از محصولات و خدمات خودتان را به عنوان یک راه حل برای مشکل آنها معرفی کنید.

امروزه ما شاهد رشد روز افزون اثرگذاری استفاده از بازاریابی محتوایی هستیم. به این خاطر که امروز هر مشکلی برای یک نفر پیش می آید، نخستین کاری که انجام میدهد سرچ در گوگل یا شبکه های اجتماعی است!

ویدئو ، در نقش یک فروشنده درونگرا اما ماهر!

جلب اعتماد با ویدئومارکتینگ - نقطه شو

خوب تا به اینجا تفاوت بازاریابی درونگرا با برونگرا را بررسی کردم و به مرور روند بازاریابی محتوایی پرداختیم. اکنون می توانیم برویم سر اصل مطلب این نوشتار، یعنی تولید ویدئوهایی بر اساس اصول بازاریابی درونگرا و محتوایی برای فروش محصولات در سکوت!

گفته شد که در بازاریابی درونگرا ، مشتری ها در پی نیازشان به سراغ ما می آیند ، اما آنها از کجا ما را پیدا می کنند؟
آنها ما را در نتایج جستجوی گوگل یا شبکه های اجتماعی پیدا می کنند.
میدانیم که مخاطب با هر جستجو با صدها نتیجه مواجه می شود، بنابراین ابتدا باید تلاش کنید تا محتوای شما دیده شود و سپس باید تلاش کنید محتوای شما، مستقیما به نیاز مخاطب پاسخ بدهد تا مخاطب بتواند به شما اعتماد کند.
اما راهکار چیست؟ پاسخ ما استفاده از ویدئو و ویدئو مارکتینگ است.

با هر جستجو مخاطب با صد ها نتیجه متنی رو به رو می شود در حالی که نتایج ویدئویی به زحمت به ده ها مورد می رسند.

برای اینکه مخاطب منظور شما را متوجه شود، بهتر از قدرتمندترین قالب محتوایی، یعنی ویدئو استفاده کنید.

در ادامه ، مناسب ترین فرمول برای ساخت یک ویدئوی اثرگذار را به شما معرفی می کنیم. ویدئویی که به نیاز مخاطبانتان می پردازد، آنها را قانع ی کند که شا مشکل آنها را به خوبی درک می کنید و در زمینه شغلی خودتان یک متخصص هستید و در نتیجه مخاطب را ترغیب به خرید محصول شما می کند.

فرمول نهایی

این فرمول از سه بخش ساده تشکیل شده است:

  1. به مشکل و نیاز مخاطب بپردازید : نیاز اساسی مخاطب شما چیست؟ دلیل اصلی حضور مخاطب در صفحه شما چیست؟ ابتدا باید این مشکل را مشخص کنید، سپس به خوبی این مشکل را با تمام مسائل وابسته اش شرح دهید.
    هرچه بهتر و بیشتر مشکل را شرح دهید، مخاطب بیشتر احساس می کند که شما مشکل او را میدانید و با او همدردی می کنید. در نتیجه اعتماد او به شما بیشتر خواهد شد.
  2. راه حل های موجود را بیان کنید: چه راه حل هایی برای مشکل مخاطب شما وجود دارد؟ سعی کنید به تمام این راه حل ها اشاره کنید و از دید منصفانه هر یک از آنها را تحلیل کنید.
    فرض کنید کسب و کار شما فروش دمنوش های گیاهی برای لاغری است. در این مرحله شما می توانید راه حل های مختلف مشکل چاقی را بیان کنید.
    مثلا می توانید بگویید یک راهکار استفاده از قرص های لاغری است که با عوارض جانبی همراه است و در همه موارد پاسخ مثبت نداشته است. یا اینکه راهکار دیگر نخوردن شام است که موجب کم شدن مواد معدنی بدن می شود و …
  3. محصول و یا خدمات خودتان را در قالب یک راه حل بیان کنید: در مرحله سوم یا مرحله پایانی ، می توانید محصول یا خدمات خودتان را به عنوان مناسب ترین راهکار برای مشکل مخاطب معرفی کنید.
    مثلا برای فروش دمنوش های گیاهی برای لاغری ، بعد از بیان کردن راه حل های موجود و مزایا و معایب هر کدام، استفاده از دمنوش های گیاهی را راه حلی بی خطر، سالم و خوش طعم برای رهایی از مشکل چاقی معرفی کنید.

چرا فروش در سکوت؟

مخاطب هدف شما در جستجوی راه حل مشکل خودش، با ویدئوی شما مواجه می شود.
در قسمت نخست این ویدئو، مخاطب متوجه می شود که شما به خوبی مشکل او را درک می کنید و شما را به عنوان یک مشاور و متخصص می پذیرد.
در قسمت دوم ویدئو، شما یک دید جامع از مسیر پیش روی مخاطب به او میدهید و اعتماد او به شما و تخصص شما بیشتر می شود.

در قسمت پایانی، مخاطب آمده است تا راهکار شما را بشنود و به آن عمل کند.
این مخاطب می تواند در هر ساعتی از شبانه روز به سایت یا شبکه های اجتماعی شما سر بزند، بدون اینکه شما تبلیغی کرده باشید یا اینکه از مخاطبان درخواست کرده باشید از محصولات شما دیدن کنند.
به همین علت است که می گوییم می توانید به کمک استفاده از محتوای ویدئویی در بازاریابی درونگرا، فروش فوق العاده در سکوت را تجربه کنید!

یک فوت کوزه گری

داستان سرایی در ویدئو مارکتینگ - نقطه شو

در هر کاری برخی ریزه کاری ها وجود دارند که تنها افراد باتجربه آن حرفه از اهمیت و کارآیی آنها با خبر هستند. در اینجا می خواهیم به شما یک فوت کوزه گری را معرفی کنیم که رعابت کردن آن در تولید ویدئوی فوق می تواند به شدت اثرگذار باشد.

این فوت کوزه گری، داستان سرایی است. اگر می خواهید ویدئویتان به دل مخاطب بنشیند، مخاطب به خوبی آنرا متوجه شود و مفاهیم آنرا به خاطرش بسپارد، از داستان سرایی در سناریوی ویدئو استفاده کنید.

تفاوت مهم ویدئوهای با بازخورد معمولی و ویدئوهای دارای بازخوردهای عالی استفاده از داستان سرایی است.

اگر به مشاوره نیاز دارید

تولید یک ویدئوی اثرگذار و همچنین تدویین یک استراتژی ویدئو مارکتینگ موثر نیازمند تخصص و اطلاعاتی فراتر از این مقاله است.
اگر برای تولید ویدئو در کسب و کارتان به مشاوره نیاز دارید، می توانید از مشاوره رایگان تیم متخصص استودیو نقطه شو استفاده کنید.
اگر قصد دارید بیشتر با ویدئو مارکتینگ آشنا شوید، می توانید در نوشتار جامع صفر تا صد ویدئو مارکتینگ، با دلایل ضرورت و اهمیت استفاده از ویدئو در کسب و کار و راهکارهای آن آشنا شوید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe