راز فروش میلیاردی دیجیکالا (قسمت دوم)

برای فروش، مشاور باشید نه فروشنده

در پست های قبلی هم اشاره کرده ایم که مخاطب برای اینکه بتواند از شما خرید کند، نخست باید بتواند به شما اعتماد کند.
مخاطبان، به فروشنده ها اعتماد نمی کنند اما به مشاورها اعتماد می کنند. بنابراین شما باید از فروشنده، تبدیل به مشاور مخاطبان بشوید.

چطور می توانید به مشاور مخاطب تبدیل شوید؟

برای اینکه به مشاور مخاطب خو دتان تبدیل شوید، باید حل نیاز مخاطب اولویت شما باشد نه فروش محصول!
شما به عنوان یک متخصص، در ارتباط با مشکل مخاطب، به او اطلاعات میدهید و راه حل هایی را برای حل مشکل او ارائه میدهید که استفاده از محصول خودتان، تنها یکی از آن راه حل ها است.
این کار در اغلب موارد به فروش منجر میشود.
در این روش، لازم است تا شما تماماً به مشکل مخاطب و شرایط او اشراف داشته باشید. چراکه میزان اشراف شما به مشکل او، نشان دهنده میزان تخصص و قابل اعتماد بودن شماست.

کدام کسب و کارها باید مشاوره دهند؟

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که از فروشنده به مشاور تبدیل شدن و اطلاعات رایگان ارزشمند را در اختیار مخاطبان قرار دادن، تنها به کار مدرسین می آید و مدیران و کسب و کارهای کوچک نمی توانند از آن استفاده کنند.
اما این سک تصور نادرست است. مدیران و کسب و کارهای کوچک هم می توانند به مشاور مخاطبانشان تبدیل شوند.

به عنوان نمونه یک کفاشی را در نظر بگیرید. کفاش می تواند در ارتباط با شیوه های مناسب استفاده از یک نوع کفش به مخاطبانش اطلاعات بدهد و اینگونه به یک مشاور متخصص تبدیل بشود و نزد مخاطب اعتبار یابد.

به مشاور مخاطبانتان تبدیل شوید

ویدئو، نقش مهمی را در اعتمادسازی ایفا می کند. برای اینکه به مشاور مخاطبانتان تبدیل شوید، نیاز به یک استراتژی ویدئو مارکتینگ برای کسب و کارتان دارید. اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید از خدمات مشاوره رایگان استودیو نقطه شو استفاده کنید.