ویدئوی داستان کسب و کار، ویدئویی که معجزه می کند! | نقطه شو

ویدئوی داستان کسب و کار

طبق آمارها در سال 99 بیش از هشتاد درصد حجم اینترنت مصرفی کاربران، به تماشای ویدئوهای آنلاین اختصاص میابد. آمارهای متعدد بین المللی حاصل تحقیقات گسترده، نشان داده اند که استفاده از ویدئوها در کسب و کارها می توانند در رشد کسب و کارتان تاثیر بی نظیری داشته باشند.
اما استفاده از ویدئو در کسب و کار، گستره وسیعی را در بر میگیرد. ما انواع مختلفی از ویدئو را در دسترس داریم و باید از هر یک از این انواع ، مطابق با یک برنامه استراتژی ویدئو مارکتینگ حساب شده در مکان مناسب استفاده کنیم.
در نوشتار صفر تا صد ویدئو مارکتینگ ، یک دید جامع از دلایل اهمیت ویدئو مارکتینگ و راهکارهای استفاده از انواع ویدئو در کسب و کار را ارائه داده ایم.
در این نوشتار به معرفی یکی از اقسام ویدئو می پردازیم که می تواند در جلب اعتماد مخاطبانتان معجزه کند:
ویدئوی داستان کسب و کار

چرا داستان مهم است؟

داستان گویی در ویدئو - نقطه شو

امروز تمام محتواپردازان و بازاریابان به اهمیت استفاده از داستان در محتوا اشاره می کنند.  بگذارید در چند خط به اهمیت داستان اشاره کنیم.
هرگاه شما محتوایی تولید می کنید، امیدوارید که این محتوا دیده شود و دست به دست شود. در عصر حاضر، تولید کنندگان محتوا به شدت افزایش یافته اند و مخاطبان در فضای مجازی با یک بمباران اطلاعاتی مواجه هستند.
شانس دیده شدن محتوای در میان هزاران محتوای مشابه کم شده است. بنابراین لازم است از عناصری استفاده کنید که محتوای شما را جذاب کند.
هدف اول این است که کسانی که محتوای شما را می بینند، ترغیب شوند آنرا کامل نگاه کنند. و هدف دوم این است که محتوا آنقدر جذاب باشد که بینندگان، آنرا با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
شما که برای تولید ویدئو هزینه می کنید، چرا با رعایت این اصول، سودآوری این هزینه را بیشتر نکنید؟!

مردم داستان ها را دوست دارند و آنها را می فهمند

داستان، دقیقا هر دو نیاز بالا را پاسخ می گوید. اول اینکه داستان ها ذاتا جذاب هستند، اگر به رفتار گذشته خودتان هم دقت کنید به خاطر می آورید که هرگاه با یک داستان مواجه شده اید، دوست داشتید تا پایان آنرا دنبال کنید و از ماجرا سر در بیاورید.
دوم هم اینکه چون داستان ها جذاب هستند، افراد آنها را با دوستانشان به اشتراک میگذارند.

داستان کسب و کار شما

استفاده از ویدئو مارکتینگ در کسب و کار

تهیه یک ویدئوی داستان کسب و کار در جلب اعتماد مخاطب شما تاثیر به سزایی دارد.
خودتان را جای مخاطب بگذارید. هر کسی می تواند یک سایت و کسب و کار اینترنتی راه بیاندازد. در نتیجه اعتماد به کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی برای مخاطبان سخت است.
یک ریشه دیگر این مشکل هم این است که برای مخاطبان شما که انسان هستند، ارتباط برقرار کردن با یک برند و نام یک شرکت دشوار است. عبارت معروفی در این رابطه وجود دارد:

مردم با کسب و کارها معامله نمی کنند بلکه مردم با مردم معامله می کنند.

پیام جمله بالا این است که شما باید در نظر مخاطبانتان یک وجهه انسانی داشته باشید. هنگامی که شما داستان کسب و کارتان را بیان می کنید، مخاطب با شما احساس  صمیمیت بیشتری می کند در نتیجه راحت تر می تواند به شما اعتماد کند.

سناریوی ویدئوی داستان کسب و کار

شاید بپرسید سناریوی ویدئوی داستان کسب و کار باید دارای چه فرمی باشد و در آن باید به چه مواردی اشاره شود.
یک راهنمایی کلی در این زمینه این است که سعی کنید چشم انداز کسب و کارتان را با شور و شوق به مخاطب انتقال دهید.
برای نمونه می توانید در ویدئو داستان کسب و کا رخودتان به این موارد بپردازید:

  • داستان شکل گیری کسب و کار شما چه بوده است
  • کسب و کار شما برای پاسخ دادن به کدام نیاز مخاطبان شکل گرفته است؟
  • چه آینده و اهدافی را پیش روی کسب و کار خودتان تجسم می کنید؟

مشاوره بگیرید

اگر برای آغاز استفاده موثر از ویدئو در کسب و کارتان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره رایگان استودیو نقطه شو، از تجربیات یک تیم متخصص در زمینه ویدئو مارکتینگ استفاده کنید.

 

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe