چرا باید از عنوان منفی استفاده کنیم؟! – نقطه شو

در اغلب موارد توصیه می شود بکوشید در محتوایی که برای مخاطب تولید می کنید، از احساسات، واژه ها و بحث های منفی استفاده نکنید.
اما، ما در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم چرا گاهی لازم است از عناوین منفی استفاده کنید!
استفاده به موقع از عناوین منفی می تواند کمک کند محتوای شما خیلی بیشتر از حالت معمول دیده شود.
عصر دیجیتال مارکتینگ و بمباران اطلاعاتی مخاطبان
اکنون ما شاهد عصری هستیم که تبلیغات سنتی، مانند استفاده از تلویزیون، رادیو،روزنامه و … رفته رفته منسوخ می شود. امروزه بازاریابان متوجه شده اند که اگر وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی محتوا و ویدئو مارکتینگ نشوند، حذف می شوند!
امروز، میلیون ها ایرانی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام فعال هستند.
بخش بزرگی از آنها، تمام پرسش ها و نیازهایشان را در گوگل جستجو می کنند.
اما خیل عظیمی از کسب و کارها و بازاریاب ها هم به این فضا هجوم آورده اند!
این به این معنا است که هر مخاطب ایرانی، هر روز، شاید با ده ها یا صدها محتوای تجاری مختلف رو به رو شود.
نتیجه این است که مخاطب اکثر این محتواها را نادیده می گیرد و بدون بازکردن آنها از کنارشان می گذرد.
چرا عنوان مهم است؟
تصور کنید که برای تولید یک ویدئو ، وقت و هزینه زیادی صرف کرده اید و سپس آنرا منتشر کرده اید.
شما امیدوار بوده اید که مخاطبان هدف شما، این ویدئو را بازکنند، آنرا تماشا کنند و پس از دریافت پیام شما، بخش از آنها درخواست شما در پایان ویدئو مانند خرید کردن یا دنبال کردن صفحه شما را انجام دهند.
حالا چه اتفاقی می افتد اگر آنها هرگز ویدئوی شما را باز نکنند؟!
وقتی به این موضوع توجه می کنید، می بینید که اول باید کاری کنید که مخاطب حاضر شود ویدئوی شما را از بین صدها محتوایی که هر روز می بیند، باز کند!
آیا میدانید چه عاملی باعث میشود مخاطب جذب یک ویدئو یا مطلب شود و آنرا باز کند؟
یک عنوان جذاب!
تنها یک عنوان جذاب است که می تواند یک مخاطب را قانع کند که از بین محتواهای بسیار، محتوای شما را دنبال کند.
چرا عنوان منفی؟
راهکارها و فرمول های متعددی برای نوشتن عناوین جذاب وجود دارند. اما یکی از قدرتمندترین راهکارها استفاده از عناوین منفی است.
کمتر پیش می آید که مخاطبانی که با یک محتوا با عنوان منفی رو به رو می شوند، آنرا باز نکنند!
به عنوان نمونه به این دو عنوان توجه کنید:
- با خریدن این دوربین ها، پولتان را به سطل آشغال بریزید!
- هفت راهکار موثر برای مادران شلخته
به عنوان نمونه، عنوان «هفت راهکار موثر برای مادران شلخته» ، خیلی بهتر می تواند در مخاطب کنجکاوی ایجاد کند تا عنوان «هفت روش برای مرتب بودن مادران» !
خدمت مهم عناوین منفی به محتوای ما این است که توجه مخاطب را جلب می کنند.