چرا باید در صفحه فرود سایت ویدئو قرار دهید؟ | نقطه شو

ویدئو در صفحه فرود

این روزها در اکثر سایت های آموزش دیجیتال مارکتینگ، به اهمیت ویدئو مارکتینگ و استفاده از ویدئو در بخش های مختلف کسب و کار و چرخه فروش اشاره می کنند.
یکی از توصیه های مهم متخصصین ویدئو مارکتینگ، استفاده از ویدئو در صفحات فرود سایت است.

صفحه فرود چیست؟

هر صفحه ای که مخاطبان از طریق آن وارد سایت شما می شوند، صفحه فرود نامیده می شود!
برخی افراد فکر می کنند، منظور از صفحه فرود تنها صفحه اصلی سایت است. البته صفحه اصلی سایت یکی از صفحه های فرود اصلی هر سایت است.
هر صفحه ای از سایت شما که در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در می آید، یا لینک آن صفحه در شبکه های اجتماعی قرار داده شده و افراد از یکی از این دو روش، از طریق این صفحه وارد سایت شما می شوند، صفحه فرود نامیده می شود.

چرا باید در صفحه فرود حتما از ویدئو استفاده کنید؟

پیش از اینکه به بیان مزایای استفاده از ویدئو بپردازیم، باید به این پرسش پاسخ دهیم که اصلا چرا صفحات فرود سایت مهم هستند؟

غالبا صفحات فرود، نقاط کلیدی سایت هستند.
به عنوان مثال صفحه فروش محصول یکی از صفحات کلیدی است. اثرگذاری محتوای این صفحه تاثیر مستقیم در میزان فروش و در نتیجه حیات کسب و کار شما دارد.
به عنوان نمونه ای دیگر، صفحه اصلی سایت هم یک صفحه فرود کلیدی است. با توجه به میزان اثرگذاری محتوای این صفحه مخاطب تصمیم می گیرد که کسب و کار شما را دنبال کند یا خیر.
اما چرا ویدئو ها تاثیرگذاری محتوای این صفحات را بالا می برند؟

1- انسان ها ویدئوها را دوست دارند

خودتان را جای مخاطبانتان بگذارید. شما روزانه با چندین سایت یا صفحه مجازی رو به رو می شوید. آیا تمام متن های طولانی این صفحات را مطالعه می کنید؟
به نظر شما مخاطبان ترجیح می دهند در یک صفحه سایت شما یک مقاله متنی طولانی مدت را بخوانند یا اینکه یک ویدئوی سه دقیقه ای را تماشا کنند؟ مشخصا پاسخ ویدئو است!
صفحه فرود غالبا با یک دعوت به اقدام(CTA)  همراه است. مثلا در صفحه فروش یک محصول شما مخاطب را دعوت به خرید محصول می کنید. یا در صفحه اصلی مخاطب را دعوت به وارد کردن ایمیل یا عضویت در سایت می کنید.
اگر برای شما مهم است که مخاطب اقدام کند، مثلا محصول شما را خریداری کند یا ایمیل خودش را وارد کند، پس لازم است که ویدئو را جدی بگیرید. چرا که ممکن است مخاطب با دیدن یک صفحه با متن طولانی از سایت شما خارج شود!

2- ویدئو باعث میشود مخاطب راحت مطلب را درک کند

اگرچه آمارهای بسیاری موید این نکته هستند که مخاطبان ویدئوها را بسیار راحت تر درک می کنند، اما نیازی به ارائه این آمارها در این نوشتار نیست! کافیست خودتان به این موضوع توجه کنید:
شما محتوای یک متن طولانی را حت تر درک می کنید و به خاطر می سپارید یا یک ویدئو را؟ جالب است بدانید که طبق تحقیقات، انسان ها 90 درصد محتوای یک ویدئو را درک می کنند و به ذهن می سپارند در حالی که تنها ده درصد یک متن طولانی را درک می کنند و به خاطر می سپارند!
اگر در صفحه اصلی سایت خودتان ( که شاید مهمترین صفحه فرود سایت شما هم باشد) به معرفی کسب و کار خودتان می پردازید، بهترین کار استفاده از یک ویدئو و ترجیحا استفاده از یک ویدئوی موشن گرافیک است.
استفاده از ویدئو برای معرفی کسب و کارتان اهمیت بسیاری دارد چراکه مخاطبان شما به میزانی که کسب و کار شما را خوب درک کنند، نسبت به شما و خرید از شما تفکر مثبت خواهند داشت.

3- مخاطبان زمان بیشتری را در سایت سپری می کنند

اگر ویدئویی که برای سایت تولید می کنید، اصولی تولید شده باشد و سناریوی جذابی داشته باشد، مخاطبان حتما آنرا تا انتها تماشا می کنند.
زمانی که مخاطبان زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کنند، موتورهای جستجو، نظیر گوگل، تشخیص می دهند که سایت شما معتبر است چرا که مخاطبان زمان طولانی ای را در سایت شما سپری کرده اند.
در نتیجه سایت شما در نتایج گوگل بالا خواهد آمد و ورودی ارگانیک سایت شما افزایش چشمگیری میابد.

چطور شروع کنیم؟

اگر تاکنون از ویدئو در کسب و کارتان استفاده نکرده اید، ما به شما توصیه می کنیم:
اگر قصد دارید خودتان ویدئو تولید کنید ، یادگیری ویدئو مارکتینگ را از مطالعه مقاله صفر تا صد ویدئو مارکتینگ سایت نقطه شو آغاز کنید.
اگر قصد دارید تولید ویدئو برای کسب و کارتان را برونسپاری کنید، می توانید از مشاوره رایگان تیم متخصص استودیو نقطه شو استفاده کنید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe