چطور می توانید یک ویدئوی با کیفیت به دردنخور تولید کنید؟!

کیفیت ویدئو مارکتینگ _ نقطه شو

هنگامی که صحبت از تولید ویدئو می شود، اغلب کسب و کارها، به دنبال تهیه ویدئوهایی با بیشرین کیفیت ممکن هستند.
متاسفانه، این یک سبک تفکری قدیمی است!
اگر تنها معیار شما برای تولید یک ویدئو، کیفیت آن است، شما به زودی یک ویدئوی با کیفیت به دردنخور خواهید داشت.

به عنوان نمونه، پلتفرم اینستاگرام را در نظر بگیرید. مخاطبان اینستاگرام روزانه با هزاران ویدئو و تصویر رو به رو هستند. اما آنها از میان این هزاران محتوا، تنها روی چند ده محتوا کلیک می کنند. و غالبا تعداد بسیاری کمی از ویدئوها را تا پایان تماشا می کنند.
باید توجه کنید که صرفا به این دلیل که شما هزینه زیادی را صرف ساخت یک ویدئوی با کیفیت کرده اید، موجب نمی شود که مخاطب، ویدئوی شما را از بین هزاران ویدئوی جذاب تماشا کند.

در این نوشتار، به شما چهار عنصر اصلی برای تولید یک ویدئوی اثرگذار را معرفی می کنیم.
تاکنون بارها شاهد این بوده ایم که ویدئوهایی که کیفیت چندانی نداشته اند، اما از این عناصر استفاده کرده اند، ویروسی شده اند و به شدت آمار بازدید زیادی را کسب کرده اند.

1- کیفیت صدا از تصویر مهم تر است!

شاید در ابتدا باور این نکته دشوار باشد، اما در یک ویدئو کیفیت صدا از کیفیت تصویر مهم تر است.
طی نظرسنجی های انجام شده، اگر یک ویدئو صدای نامناسبی داشته باشد، بیننده احساس بدی پیدا می کند و ویدئو را متوقف می کند.
حال آنکه اگر ویدئو از کیفیت متوسطی برخوردار باشد اما صدای با کیفیتی داشته باشد، مخاطب به راحتی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

2- حتما از یک پشت زمینه مرتبط استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که مخاطب شما، از یک راه دور و بدون آشنایی قبلی با شما، ویدئوی شما را تماشا خواهد کرد.
به مخاطب حق بدهید که اعتماد کردن به محتوای شما برای او دشوار باشد.
با توجه به اینکه اعتماد به رسانه های مجازی کسب و کارها برای مخاطبان دشوار است، لازم است تلاش کنید تا حد امکان از عناصر ایجاد کننده اعتماد در ذهن مخاطب استفاده کنید.

یک عنصر مهم که مخاطب می تواند با توجه به آن شما را فورا قضاوت کند، پشت زمینه تصویر شماست.
به عنوان مثال، اگر پشت زمینه تصویر شما در حالی که از کنکور سراسری صحبت می کنید،  یک پوستر از یک فیلم سینمایی باشد، مخاطب احساس بدی نسبت به ویدئوی شما پیدا می کند و نمی تواند به شما اعتماد کند.

3- یک ویدئوی کوتاه ضبط کنید

تحقیقات نشان داده اند که بهتر است ویدئوهایی کوتاه تر از دو دقیقه ضبط کنید. علت این است که اغلب مخاطبان بعد از تماشای دو دقیقه از یک ویدئو، خسته می شوند و ویدئو را متوقف می کنند.

البته نا گفته نماند که زمان مناسب برای ویدئو، بسته به شرایط ویدئوی شما متفاوت است. برای معرفی برخی محصولات خاص، گاهی توصیه می شود که ویدئوهای طولانی تر تا سی دقیقه هم استفاده شوند. اما در حالت کلی، توصیه می شود ویدئوها را خلاصه کنید.

4- کادر بندی ویدئو

قانون یک سوم طلایی _ نقطه شو

رعایت کادربندی مناسب در ضبط ویدئو، جزو آن دسته از نکات فوت کوزه گری است که همه افراد از اهمیت و تاثیرگذاری آن با خبر نیستند!

کادر بندی مناسب خیلی ساده است. کافی است با دو خط عمودی و دو خط افقی، تصویر را به نه قسمت مساوی تقسیم کنید. ( این کادر بندی به صورت پیشفرض در اغلب دوربین ها وجود دارد.)

سوژه اصلی ویدئوی شما، چه یک فرد باشد یا یک شی ء باید بر روی این خطوط یک سوم قرار بگیرد. (در تصویر بالا یک نمونه را مشاهده می کنید.)

کامل بیاموزید…

در این نوشتار تنها گوشه ای از نکات برای تولید ویدئوهای اثرگذار در کسب و کارها را آموختید. اگر تصمیم دارید از ویدئو در فرایند بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم نوشتار صفر تا صد ویدئو مارکتینگ را مطالعه بفرمایید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe