چگونه از فروشنده به مشاور تبدیل شویم؟

اساس فروش اعتماد است

مدیران و مدرسینی که به ما مراجعه می کنند، غالبا دغدغه این را دارند که چطور می توانند فروش محصولات و خدماتشان در فضای مجازی را افزایش دهند.
جهت افزایش فروش، چه در فضای حقیقی و چه در بازاریابی دیجیتالی، لازم است تا یک اصل مهم را در نظر بگیرید: اساس فروش، اعتماد است!
مخاطب شما، تنها زمانی حاضر می شود از شما خرید کند که بتواند به شما اعتماد کند. تا زمانی که یک مخاطب به صداقت شما و کیفیت محصول و خدماتتان اعتماد نکرده باشد، حاضر نخواهد شد که ریسک کند و به شما پولی بپردازد.

از طرفی باید به این نکته هم توجه کنید که اعتماد به کسب و کارهای مجازی برای مخاطب سخت است.
هنگامی که شما برای خرید به یک مغازه می روید، میدانید که اگر محصول دارای مشکلی بود، می توانید به همان فروشگاه برگردید و فروشنده آنجا حاضر خواهد بود. اما در خرید اینترنتی موضوع فرق می کند!
هر کسی می تواند یک سایت یا یک پیج اینستاگرام راه بیاندازد و چند عکس محصول در آن قرار دهد. بنابراین به مخاطب حق بدهید که نتواند به راحتی به شما اعتماد کند.
شما مسئول این هستید که اعتماد مخاطب را جلب کنید. شاید بپرسید چطور می توانید اعتماد مخاطب را در فضای مجازی جلب کنید.

جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید!

برای اینکه اعتماد مخاطب را به دست بیاورید، باید از فروشنده، به مشاور او تبدیل شوید. برای جلب اعتماد مخاطب در شبکه های مجازی، یک تکنیک بسیار قدرتمند وجود دارد: جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید.
حتما تا به حال پیج های اینستاگرامی کسب و کارها و مدرسین متعددی را دیده اید که لایوهای پرسش و پاسخ برگزار می کنند.
زمانی که شما به پرسش های مخاطبانتان پاسخ میدهید، از فروشنده، به مشاور آنها تبدیل میشوید.
زمانی که به پرسش های مخاطبان پاسخ میدهید، مخاطب شما را به عنوان یک فرد متخصص میشناسد و به راحتی به شما اعتماد می کند.

از ویدئو غافل نشوید

حتی اگر برای پاسخ به سوالات مشتریان، از لایو استفاده نمی کنید و فقط با استفاده از ابزارهای نظرسنجی سوالات را جمع آوری می کنید تا طی چند پست یا استوری به آنها پاسخ دهید، باز هم توصیه می کنیم که از ویدئو استفاده کنید.
پاسخ مخاطبان را در یک ویدئو ضبط کنید چرا که:

  • ویدئوها بیشتر دیده می شوند، افراد زیادی هستند که علاقه ای به مطالعه محتوای متنی ندارند.
  • طبق تحقیقات، افراد 90 درصد محتوای یک ویدئو را متوجه می شوند و به خاطر میسپارند در حالی که این رقم برای محتوای متنی، تنها ده درصد است.
  • انسان ها با ویدئو بهتر ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه دیدن شما در یک ویدئو به آنها کمک می کند تا به شما زودتر اعتماد کنند.

اگر تصمیم به استفاده از ویدئو برای اثربخشی چند برابری محتوای کسب و کارتان را دارید، به شما توصیه می کنیم نوشتار صفر تا صد ویدئو مارکتینگ را مطالعه بفرمایید.