چگونه ویدئوهای اعتمادساز بسازیم؟

ضرورت ویدئو مارکتینگ

همینکه شما در حال مطالعه این پست هستید، نشان دهنده این است که خودتان از اهمیت استفاده از ویدئو مارکتینگ در کسب و کار مطلع هستید.
مخاطبان کم حوصله شده اند و کمتر به محتوای متنی و تصاویر دقت می کنند. بنابراین باید ویدئو تولید کنید تا عقب نمانید!

ویدئوی معمولی یا ویدئوی اثرگذار

آیا تصمیم به تولید ویدئو برای کسب و کارتان دارید؟
کافیست با اندکی هزینه از خدمات تولید ویدئو در یک استودیو استفاده کنید و یا اینکه اگر تمایل داشته باشید، خودتان با تهیه برخی امکانات ابتدایی مانند دوربین، نور تصویر برداری و میکروفون ، به تولید ویدئو بپردازید.
کار سختی نخواهد بود! یک سناریو آماده می کنید و طی چند دقیقه ویدئو را ضبط می کنید. اما بازخورد این ویدئو چقدر خواهد بود؟
اگر ویدئوهای معمولی برای کسب و کارتان تولید می کنید، البته این کار از تولید نکردن ویدئو بهتر است و به تعامل بیشتر مخاطب با شما کمک می کند. اما چرا با یادگیری و استفاده از چند نکته کوچک، ویدئوهای اثرگذار تولید نمی کنید؟!
ویدئوهای اثرگذار، ویدئوهایی هستند که مخاطب پس از دیدن آنها، به سادگی از آنها نمی گذرد. این ویدئوها در مخاطب تغییری ایجاد می کنند. ممکن است مخاطب این ویدئو را ذخیره کند و یا آنرا برای دوستانش هم بفرستد.

یک تکنیک کارآمد برای تولید ویدئوهای اثرگذار

این تکنیک بسیار ساده را هرگز دست کم نگیرید!
یک راهکار بسیار قدرتمند برای تولید ویدئوهای اثرگذار، استفاده از داستان سرایی در ویدئو است. هر پیامی که میخواهید در یک ویدئو منتقل کنید را در قالب یک داستان بگنجانید.
استفاده از داستان و داستان سرایی در تولید ویدئو، دو علت و مزیت مهم دارد:

انسان ها دوست دارند همه چیز را در قالب یک داستان یاد بگیرند. اجرای گیمیفیکیشن در آموزش هم با داستان سرایی میسر میشود. چرا که افراد مطالبی را که در قالب یک داستان بیاموزند ، بهتر به خاطر میسپارند.

همانطور که میدانید، مخاطب تنها در صورتی از شما خرید می کند که بتواند به شما اعتماد کند. یکی از مزیت های بسیار مهم داستان ها این است که مردم هرچیزی را که در قالب داستان بشنوند، به آن اعتماد می کنند چرا که با داستان بهتر ارتباط برقرار می کنند.