5 تکنیک نگاتیو مارکتینگ برای ایجاد یک تاثیر مثبت | نقطه شو

نگاتیو مارکتینگ - نقطه شو

همیشه به شما توصیه می کنند که از احساسات و پیام های مثبت در ارتباط با مخاطبانتان استفاده کنید. اما کمی استفاده از احساسات منفی هم می تواند اثرگذار باشد.
در این نوشتار 5به  راهکار نگاتیو مارکتینگ یا استفاده از احساسات و عبارات منفی در بازاریابی اشاره می کینم.

1- مشتریانی که نمی خواهید را مشخص کنید

در سلسله مباحث ویدئو مارکتینگ بارها به پرسونای مخاطب اشاره کرده ایم. در آموزش طراحی پرسونای مخاطب به شما می آموزند که شخصیت هایی برای دسته های مشابه از افرادی که مشتری شما هستند طراحی کنید.

به بیانی در طراحی پرسونای مخاطب شما تعیین می کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند. اما در اینجا می خواهیم تعیین کنیم که چه افرادی مشتری ما نیستند یا نباید باشند!

شاید از خودتان بپرسید که این کار چه فایده ای دارد؟
گاهی شما دسته ای از افراد را در پرسونای مخاطب خودتان وارد می کنید و برای جذب آنها تلاش می کنید در حالی که اکثر آنها در نهایت از شما خرید نمی کنند، در نتیجه سرمایه گذاری شما روی این دسته از افراد هدر رفته است.
برخی از افراد هم از شما خرید می کنند اما تعداد زیادی از آنها محصول را پس می آورند یا برای خرید ی محصول زحمت زیادی برای شما ایجاد می کنند.

بهتر است این مشتریان را شناسایی کنید و آنها را در لیست کسانی که مشتری شما نیستند وارد کنید تا از هدر رفت هزینه هایتان جلوگیری کنید.

2- بحث برانگیز باشید

هیچ چیزی مردم را مانند یک بحث کوچک سرگرم نمی کند. البته بحث نباید شامل موارد بزرگ شامل مباحث دینی یا سیاسی باشد. ببحث در مواردی کوچک مثلا بحث و مقایسه رو در رویی کوکا و پپسی می تواند جالب باشد.

تلاش کنید که طرف یکی از طرفین بحث را نگیرید. به عنوان راه اندازنده بحث، تلاش کنید به عنوان یک فرد بی طرف شناخته شوید.

موضوعی را اننتخاب کنید که مرتبط به کسب و کارتان باشد و مردم هم به ان علاقه داشته باشند. با استفاده از این تاکتیک منفی بازارایابی می توانید ترافیک زیادی را ببه وب سایت یا صفحات مجازی خودتان هدایت کنید.

3- از یک تجربه منفی مشترک صحبت کنید

موارد بسیاری هستند که برای تمام مردم دوست داشتنی نیستند. مثلا هیچکس از منتظر ماندن در صف یا ترافیک، مواجه با رفتار بی ادبانه و یا افراد مزاحم خوششان نمی آید.

اگر شما به ندرت این تجربیاتتان را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید و انها هم مشترکا این چنین تجربه ای را داشته باشند، با شما احساس صمیمیت خواهند کرد.

4- توضیح دهید که چرا یک چیز عملکرد بدی دارد

اینکه شما توضیح دهید مثلا چرا یک دستگاه یا … عملکرد بدی دارد و مشکلات عملکرد و تاثیرات منفی آن چیست، شما را در نظر مخاطبان یک متخصص جلوه می دهد.

همچنین شما می توانید به بهانه توضیح عملکرد بد یک محصول، محصول خودتان را معرفی کنید.

مثلا اگر محصولات آرایشی طبیعی به فروش می رسانید می توانید درباره معایب استفاده از محصولات آرایشی غیر طبیعی صحبت کنید. به عنوان مثال لوازم آرایشی غیر طبیعی به پوست افراد در مرور زمان آسیب وارد می کنند.

5- گاهی از عناوین منفی استفاده کنید

به عنوان مثال یک مقاله با عنوان “ده ابزار کمکی برای مادران شلخته” یا “هرگز با خریدن این سه وسیله پولتان را به سطل آشغال نریزید” کلیک بسیاری خواهند خورد.

تا چه میزان از نگاتیو مارکتینگ استفاده کنیم؟

استفاده بیش از حد از نگاتیو مارکتینگ توصیه نمی شود. اغلب افراد توصیه می کنند که تنها از افعال و گفتار و احساسات مثبت در ارتباط با مخاطبان استفاده کنید. اما استفاده مختصر از نگاتیو مارکتینگ هم می تواند در ایجاد رابطه صمیمانه با مخاطب یا جذب بالای ترافیک موثر باشد.

اگر در راستای طراحی استراتژی محتوایی مجموعه خودتان به مشاوره نیاز داشتید می توانید از مشاوره تیم متخصص استودیو نقطه شو استفاده کنید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe