5 نوع محتوای تعاملی در بازاریابی محتوا | نقطه شو

محتوای تعاملی - نقطه شو

امروزه کسب و کارهای بسیاری از محتوا برای جذب مخاطب استفاده می کنند. شاید با عناوینی چون بازاریابی محتوایی و بازاریابی درونگرا آشنا باشید.
در این سبک ها شما به دنبال مخاطب نمی روید، بلکه شما به عنوان یک متخصص در زمینه کسب و کارتان محتوا تولید می کنید و مخاطبان به وسیله این محتوا به کسب و کار شما جذب می شوند.

در معجزه بازاریابی محتوایی در افزایش فروش و رشد کسب و کار جای هیچ شکی نیست. در ایران و خارج از ایران شاهد نمونه های موفق بزرگ و کوچک چون دیجی کالا یا آمازون هستیم.
پس منتظر چه چیزی هستیم؟ کافیست تا محتوا تولید کنیم تا در کسب و کارمان موفق باشیم و پول پارو کنیم!
مشخصا کسب موفقیت به وسیله بازاریابی محتوا به این راحتی نیست!

ما محتوا تولید می کنیم تا به وسیله محتوا با مخاطبان و مشتریان بالقوه کسب و کارمان ارتباط و تعامل برقرار کنیم.
تعامل با مخاطبان است که آنها را به مشتریان ما تبدیل می کند و سبب افزایش فروش و رشد کسب و کار ما می شود.
اما باید توجه کنیم که هر محتوایی تعامل ایجاد نمی کند. در این نوشتار ما به معرفی پنج نوع محتوای تعاملی در بازاریابی محتوا می پردازیم.

محتوای تعاملی چیست؟

محتوای تعاملی نوعی محتواست که فقط برای مصرف شدن توسط مخاطب تولید نمی شود، بلکه هدف آن درگیر کردن مخاطب با محتوا و برند شما است.

زمانی که مخاطبان شما در سایت شما با یک محتوای تعاملی مواجه می شوند، زمان بیشتری را در سایت سپری می کنند و درگیری بیشتری با مطالب شما پیدا می کنند. مثلا ممکن است مطلب سایت شما را اشتراک گذاری کنند یا یک در کامنت ها با سایر مخاطبان شما و شما تعامل کنند.
تمام اینها سبب افزایش اعتبار سایت و برند شما می شود. همچنین اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش پیدا می کند و در نتیجه سایت شما در بیان نتایج گوگل بالاتر دیده می شود.

به جز اینها، تولید محتوای تعاملی می تواند تاثیر مستقیم در افزایش فروش شما هم داشته باشد.

بنابراین بهتر است بکوشید، اکثر محتوایی که تولید می کنید محتوای تعاملی باشد.

انواع محتوای تعاملی

آزمون ها

اینفوگرافیک های تعاملی

ویدئوهای تعاملی

نظرسنجی ها

گیمیفیکیشن ها

آزمون ها

آزمون ها ذاتا تعاملی هستند! برگزاری یک آزمون در سایت سه مزیت عمده برای شما به همراه دارد:

آزمون ها برای افراد جذاب هستند، افراد را برای مدتی به شدت درگیر و سرگرم می کنند.
بسیاری از افراد آزمون ها را به دوستانشان هم پیشنهاد می کنند، در نتیجه افراد جدید بسیاری وارد سایت شما می شوند و با شما آشنا می شوند.
در ابتدای آزمون، شما می توانید برخی اطلاعات نظیر اسم ، شماره موبایل و یا آدرس ایمیل از مخاطبانتان دریافت کنید. این اطلاعات برای هر کسب و کاری نقش یک معدن طلا را دارند! چرا که می شود از این اطلاعات در مراحل مختلف روند بازایابی استفاده کرد.

اینفوگرافیک تعاملی

اینفوگرافیک ها، اطلاعات آماری و ممفهومی را  به کمک ابزارهای بصری به مخاطبان انتقال می دهند. اینفوگرافیک به خودی خود برای مخاطبان جذاب هستند و بیش از قالب متنی برای محتوا مخاطب را درگیر می کنند.

اما در اینجا منظور ما اینفوگرافیک های استاتیک نیستند که صرفا برخی آمارها و مفاهیم را نقل می کنند. منظور ما اینفوگرافیک های تعاملی هستند.

اینفوگرافیک های تعاملی به گونه ای طراحی می شوند که در پایان مخاطب را تشویق و گاها وادار می کنند تا اطلاعاتش را به شما بدهد.

ویدئوهای تعاملی

مردم ویدئوها را بیش از هر قالب دیگر محتوا نظیر متن ، عکس ، صوت و … دوست دارند. ویدئوها قدرت بالقوه ای برای جذب مخاطب دارند.

اما سناریوی اغلب ویدئوها به گونه ای طراحی شده است که مخاطب از ابتدا تا پایان ویدئو هیچ اقدامی انجام نمی دهد!

اگر برای بازاریابی کسب و کارتان، ویدئو تولید می کنید، چرا ویدئوهای تعاملی تولید نکنید؟ شما که از قدرتمند ترین قالب محتوا استفاده می کنید با رعایت اصول تولید ویدئوی تعاملی می توانید نرخ بازگشت سرمایه کسب و کارتان را به شدت افزایش دهید.

اگر علاقه مند هستید بدانید طبق تحقیقات معتبر بین المللی استفاده از ویدئو در کسب و کارتان چه تاثیر شگرفی دارد و اینکه چطور می توانید با تولید ویدئوهای اثرگذار نرخ بازگشت سرمایه تان را بالا ببرید، نوشتار صفر تا صد ویدئو مارکتینگ را مطالعه کنید.

نظرسنجی ها

نظرسنجی ابزاری کارآمد برای افزایش تعامل با مخاطبان است. البته افراد بسیاری می کوشند از این ابزار استفاده کنند اما چندان موفق نیستند!

احتمالا شما هم تا کنون بارها در فضای اینستاگرام با پست هایی رو به رو شده اید که از مخاطبان می خواهند نظرشان را زیر پست کامنت کنند.
اگر می خواهید مخاطبان در نظرسنجی های شما شرکت کنند، قطعی ترین راهکار دست گذاشتن روی یک نقطه حساس برای مخاطب است.
محتوای نظرسنجی شما باید موضوعی باشد که مخاطب روی آن حساس است. مثلا موضوع نظرسنجی می تواند در ارتباط با یک ترس یا یک آرزوی بزرگ مخاطب باشد.

گیمیفیکیشن ها

یکی از قدرتمند ترین ابزارهای بالابردن تعامل یا اینگیجمنت محتوا، استفاده از گیمیفیکیشن است.
گیمیفیکیشن یعنی محتوا را شبیه یک بازی طراحی کنید تا مخاطب را سرگرم کنید.

از کجا شروع کنیم؟

در ابتدای هر مسیر شما به کمی آزمون و خطا نیاز دارید تا در یک فعالیت مهارت پیدا کنید. بنابراین تولید محتوای تعاملی را هم با قدم های کوچک شروع کنید.

در انتهای یک پست یا مقاله از مخطبان بخواهید تا نظرشان را برای شما بنویسند. سعی کنید نظر سنجی در ارتباط با وضوعی باشد که برای مخاطب شما اهمیت دارد.

یک اینفوگرافیک تعاملی تولید کنید.

دفعه بعدی که تصمیم به تولید یک ویدئو گرفتید، در انتهای ویدئو از مخاطبان بخواهید کاری را انجام دهند. به عنوان مثال عضو سایت شما شوند یا اینکه یکی از محصولات شما را تهیه کنند.

همچنین می توانید برای بهینه سازی محتوای تولیدی برای کسب و کارتان از مشاوره یک گروه متخصص بهره بگیرید.
تیم متخصص استودیو نقطه شو آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شما در جهت رشد و کسب و کارتان می باشد.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe