7 فاکتور سنجش موفقیت یک ویدئو | نقطه شو

بودجه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

در نوشتار جامع صفر تا صد ویدئو مارکتینگ ، دلایل متعدد ضرورت استفاده از ویدئو در بازاریابی دیجیتالی را بازگو کردیم. مزایای استفاده از ویدئو در بازاریابی، از چشم کسب و کارهای بزرگ و کوچک پنهان نمانده است. همه میدانند که ویدئو قدرتمندترین قالب محتوا است.

شما هم تاکنون از ویدئو در بازاریابی کسب و کارتان استفاده کرده اید؟
اگر بله، آیا ویدئوهای شما هم به همان اندازه ای که در آمارها نشان داده شده است بازخورد گرفته است؟

شاید اصلا تا بحال به این موضوع فکر نکرده باشید که ویدئوهای شما موفقیت آمیز بوده اند یا خیر!
در واقع مشکل اساسی اینجاست که اکثر کسب و کارها، میزان بازخورد و موفقیت ویدئویی که تولید کرده اند را ارزیابی نمی کنند.

در این نوشتار ما به شما هفت فاکتور اساسی برای سنجش بازخورد یک ویدئو را معرفی می کنیم. اما پیش از آن بهتر است به دو نکته مهم در تحلیل ویدئوها اشاره کنیم:

الف) شاید همه شاخص ها، مدنظر شما نباشند

ما در این نوشتار به شما هفت فاکتور کلی را معرفی می کنیم ، اما تحلیل ویدئوی شما، بستگی به هدف شما از تولید ویدئو دارد.
به عنوان مثال، اگر هدف شما از تولید ویدئو، افزایش فروش محصولتان باشد، عناصری چون تعداد لایک برای شما کاربرد نخواهند داشت، بلکه تنها میزان فروش و میزان تماس برای فروش اهمیت خواهند داشت.

ب) ضرورت تحلیل ویدئو

فراموش نکنید دلیل اصلی اینکه شما ویدئوهایتان را تحلیل می کنید، این است که نقاط ضعف و قوت را بیابید و در دفعات بعد، ویدئوهای قدرتمندتری تولید کنید و بازخوردهای مناسب تری را کسب کنید.

بازدهی بالا با تولید ویدئو

1-تعداد بازدید ویدئو

هر چقدر تعداد بازدید ویدئوی شما بیشتر باشد، به رشد اعتبار برند شما کمک می کند.

2-تعداد اشتراک گذاری ویدئو

اگر افرادی که ویدئوی شما را دیده اند، آنرا برای دوستانشان ارسال کرده باشند، نشان دهنده جذابیت بیشتر ویدئوی شما است.
اگر یک ویدئوی شما، به سرعت در میان کاربران دست به دست شود و بازدید بسیار بالایی به دست آورد، اصطلاحا گفته میشود ویدئوی شما ویروسی یا وایرال شده است.
وایرال شدن ویدئوهای شما کمک زیادی به ارتقای آگاهی از برند کسب و کارتان می کند و اعتبار شما را افزایش میدهد.

3-تعداد کامنت ها

کاربران در فضای مجازی با میلیون ها محتوا در روز مواجه میشوند. بنابراین کاربران امروز کم حوصله تر از گذشته هستند. اغلب کاربران حتی یک ویدئو را تا پایان تماشا نمی کنند، بنابراین اگر کاربران برای ویدئوی شما کامنت می گذارند، این نشانه دهنده این است که محتوای شما مخاطب را جذب و درگیر کرده است.

4-تعداد تماشای فیلم تا انتها

فاکتور اولی که در این نوشتار به آن پرداختیم نرخ بازدید ویدئو بود. اما باید بدانید بسیاری از افرادی که در نرخ بازدید ویدئو ثبت شده اند، در واقع ویدئو را تا پایان تماشا نکرده اند.
ممکن است ویدئوی شما کاور جذابی داشته باشد، در نتیجه کاربران زیادی روی آن کلیک کنند اما ویدئو آنقدر جذاب نباشد که آنرا تا انتها دنبال کنند.
بنابراین نرخ بازدید ویدئو تا انتها، هرچه بالاتر باشد، نشان دهنده جذابیت و اثرگذاری بیشتر ویدئوی شما است.

5-نرخ کلیک

نرخ کلیک، از پارامترهای مهم و کاربردی اندازه گیری موفقیت یک ویدئو است. هدف نهایی شما به عنوان یک کسب و کار، دست یافتن به نرخ فروش بالاتر است.
در چهار فاکتور قبلی، شما نرخ اینگیجمنت ویدئو را مصاحبه می کردید. نرخ اینگیجمنت در مرحله جذب و درگیر کردن مخاطب مهم است. مرحله بعدی ارائه پیشنهاد خرید به مخاطب است.
نرخ کلیک ، به این مفهوم است که چند درصد از افرادی که ویدئوی شما را بازدید کرده اند، در پایان کاری که شما از آنها خواسته اید را انجام داده اند.

به عنوان مثال اگر شما در پایان ویدئو از آنها خواسته اید که به صفحه محصول شما سر بزنند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند درصد از بازدید کنندگان، روی لینک صفحه محصول شما که پایین ویدئو قرار داده اید کلیک کرده اند.

6-نرخ تبدیل

شاید بتوان گفت نرخ تبدیل کاربردی ترین و مهم ترین فاکتور است. نرخ تبدیل، به معنی درصد مخاطبانی است که به مشتری یا خریدار تبدیل شده اند.
چند نفر از کسانی که ویدئوی شما را تماشا کرده اند در نهایت محصول شما را خریداری کردند؟
ممکن است شما برای مرحله جذب مخاطب ویدئویی را تولید کنید که هدف اولیه آن افزایش مستقیم فروش نباشد. برای این دسته از ویدئوها شاید نرخ تبدیل پارامتر مناسبی نباشد.
اما اگر شما ویدئوی معرفی محصول یا ویدئوی کمپین فروش تولید کرده اید، مهمترین پارامتر، پارامتر نرخ تبدیل خواهد بود.

7-نرخ زمان حضور در صفحه

بررسی کنید پس از انتشار ویدئو در سایتتان، آمار حضور افراد در سایتتان و میزان فعالیت آنها تغییر کرده است یا خیر.
طبق تحقیقات بین المللی، یکی از مزیت های کلیدی استفاده از ویدئو مارکتینگ، افزایش تعامل کاربر در سایت شما و بهبود سئوی سایت شماست.
بررسی کنید ویدئوهای شما هم چنین موفقیت هایی را کسب کرده اند یا خیر.

 

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشورت با متخصصان ویدئو مارکتینگ دارید در خدمتتان هستیم. فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید. مشاوره رایگان تلفنی : 09335857035





برای در یافت مشاوره رایگان ایمیل خود را وارد کنید.
تایید
Get a weekly email with best free content
Subscribe