8 دلیل ضروری بودن اینگیجمنت در دیجیتال مارکتینگ | نقطه شو

احتمالا بارها شنیده اید که اگر می خواهید در کسب و کار آنلاین موفقیت کسب کنید، باید نرخ اینگیجمنت یا همان نرخ درگیری ، یعنی میزان تعامل با مخاطبانتان را افزایش دهید، اما کمتر با دقت به این پرسش پاسخ داده اند که چرا اینگیجمنت مهم است؟
چرا باید نرخ تعامل و اینگیجمنت خود را بالا ببریم؟ درست است که اگر دنبال کنندگان شما، پست شما را دوست داشته باشند و آنرا با دوستانشان به اشتراک بگذارند و از آن با لایک و کامنت استقبال قوی بکنند، پلتفرم هایی مثل اینستاگرام پست شما را بیشتر نمایش خواهد داد اما این تنها مزیت نرخ تعامل بالا نیست.
تحقیقات نشان داده اند که بیشتر از 90% مصرف کنندگان دوست دارند با یک برند آنلاین در تعامل باشند و تنها 9% مصرف کنندگان کسانی هستند که معتقدند در هر شرایطی از یک برند آنلاین دوری می کنند.
فراموش نکنید که تعامل یک چیز دو طرفه است. نباید انتظار داشته باشید که تمام کامنت ها و بازخوردها، یک طرفه و از سوی مخاطبانتان باشد، بنابراین هرگاه فرصتی به دست آوردید، شما هم با مخاطبانتان به گفت و گو بپردازید.
با تعامل و اینگیجمنت (engagement) بیشتر با مخاطبان خودتان دیگر چه چیزهایی به دست می آورید؟
1- اینگیجمنت و تعامل بالا، باعث می شود که شما بیشتر در شبکه اجتماعی دیده شوید.

یک مخاطب درگیر که با شما تعامل بالایی دارد، به احتمال زیاد، پست های شما را به اشتراک می گذارد و افراد بیشتری پست های شما را می بینند، و از طرفی، به علت علاقه نشان دادن مخاطبان به پست شما، اینستاگرام پست های شما را برای مخاطبان دیگر هم بیشتر به نمایش میگذارد. احتمالا همه این دلیل اهمیت اینگیجمنت را میدانند، اما در ادامه، به دلایل مهمی که از چشم اکثر افراد مخفی مانده می پردازیم:
2- اینگیجمنت بالا ، باعث ایجاد اعتماد و وفاداری می شود

لیست ویژگی ها و مزایای محصولتان، مادامی که برای مخاطبانتان اثبات نشده باشد، ثمره ای نخواهد داشت و منجر به خرید نخواهد شد. برای اینکه مخاطب از شما خرید کند، لازم است که به شما اعتماد کند و اینگیجمنت می تواند در ایجاد اعتماد در مخاطب، خدمت موثری به شما بکند.
اینگیجمنت ، مکالمات و تعامل می تواند یک ابزار ارزشمند برای ایجاد اعتماد و وفاداری باشد. مردم دوست دارند به مردم وصل شوند نه به محصولات! بنابراین باید به آنها نشان دهید که شما چه کسی هستید و چه خدمتی را با چه کیفیتی به آنها ارائه میدهید. اگر این کار را درست انجام دهید و آنها به شما اعتماد کنند ، شانس بسیار بهتری برای فروش هر چیزی به آنها دارید.
3- اینگیجمنت و درگیری، احساسات را در مخاطبان بیدار می کند
بی تفاوتی، موجب می شود که گفت و گو با مخاطبانتان از بین برود. بی تفاوتی، نرخ تعامل و اینگیجمنت را پایین می آورد.
شما باید سعی کنید مخاطب خود را منظم و با توجه به یک استراتژی قوی درگیر کسب و کار خود کنید.
4- اینگیجمنت به شما کمک می کند تا با مخاطبان در ارتباط بمانید

به دست آوردن مخاطبان جدید، سخت و پرهزینه است، در حالی که حفظ مخاطبان قبلی به مراتب آسان تر است. اینگیجمنت و درگیری با مخاطبان موجب می شود تا آنها را حفظ و فعال تر کنید.
5- اینگیجمنت، میزان توجه را افزایش می دهد

میزان توجه به یک محتوا معمولا با میزان کامنت ها، ارزیابی می شود. اگر کامنت های سرگرم کننده بگیرید، مخاطبان وقت زیادی را صرف خواندن کامنت های پست های شما هم می کنند.( بنابراین سعی کنید مخاطبان را تشویق به مشارکت و کامنت گذاری در پست هایتان کنید)
علاوه بر این شما می توانید با مشارکت در کامنت های افراد دیگر ، مخاطبان جدیدی را هم از آنجا به خودتان جذب کنید.
6- اینگیجمنت و تعامل به شما کمک می کند تا خودتان را به یک شخصیت انسانی تبدیل کنید.

مردم دوست ندارند با یک روبات اینترنتی صحبت کنند! باید یک شخصیت انسانی در فضای مجازی از خودتان بسازید تا افراد با آن ارتباط بر قرار کنند.
برای ساختن یک شخصیت انسانی در فضای دیجیتال، تا می توانید تعامل و اینگیجمنت خودتان را با مخاطبانتان افزایش دهید.
7- اینگیجمنت می تواند شما را به یاد ماندنی کند

آخرین مهمانی که در آن شرکت کردید را به خاطر آورید؛ فردای مهمانی کدام یک از افراد حاضر در مهمانی را به خاطر می آوردید؟ آنهایی که فقط آنها را نگاه کردید اما با آنها صحبت نکردید یا افرادی که با آنها گفتید و خندیدید؟
برای اینکه افراد شما را به خاطر بسپارند، لازم است از دیگران متمایز به نظر برسید. برای متمایز به نظر رسیدن باید با مخاطبانتان تعامل و گفت و گو کنید، پس رشد نرخ اینگیجمنت خود را فراموش نکنید.
8- مخاطبی که از شما خرید می کند، مخاطبی است که با شما تعامل داشته است

تحقیقات نشان می دهند که اگر افراد با برند شما درگیری و تعامل داشته باشند، احتمالا محصول شما را خریداری می کنند. این امر چندین دلیل دارد که همه این دلایل ریشه در روانشناسی دارند. شما باید اعتماد به نفس داشته باشید و شخصیت خودتان را در فضای مجازی ایجاد کنید. باید کاری کنید که مخاطبان شما را به خاطر آورند و با شما در ارتباط بمانند تا در نهایت آنها را به خریدار تبدیل کنید و این دلیل اهمیت اینگیجمنت است.
یکی از پارامترهایی که می تواند با قدرت زیاد به بالا بردن اینگیجمنت محتوای شما کمک کند، استفاده از ویدئو و ویدئو مارکتینگ است.
در واقع، ویدئو ذاتا این خاصیت را دارد که خیلی بیشتر از قالب های دیگر محتوایی مخاطبان را درگیر می کند. برای شناخت جامع قدرتمند ترین ابزار بازاریابی دیجیتال، یعنی ویدئو مارکتینگ، نوشتار صفر تا صد ویدئو مارکتینگ را مطالعه کنید.